Foto: Flickr
 Effektiva tips ökad kvalité på din sajts innehåll och boosting av försäljningen. 
Foto: Flickr

Vikten av högkvalitativt innehåll

”Content marketing” är ett begrepp som är på modet inom online-marknadsföring. SEO-experter understryker vikten av kvalitet på innehåll för större synlighet, mer aktivitet på sociala medier och ökad konvertering.

Att bygga bra innehåll kring sina produkter är något allt fler e-handlare inser är nödvändigt för försäljningen. Här är fyra effektiva tips för hur du ökar kvalitén på din sajts innehåll och boostar försäljningen:

Produktbeskrivningar

Ett grundläggande och mycket viktigt element för innehållet på e-handelsplatser är produkternas beskrivningar. De ska vara heltäckande och innehålla varenda detalj om den erbjudna produkten. Detta omfattar allt från storlek, material, funktioner och fördelar för kunden.

Det är inte tillräckligt att bara visa de beskrivningar som ges av tillverkaren, speciellt om produkten liknar andra som säljs på nätet. Kom ihåg att beskrivningen är där för att hjälpa till att sälja produkten.

Högupplösta bilder

Bilder är viktiga för dina produktsidor då det finns en generell misstänksamhet hos kunder kring nya nätbutiker. Om du säljer varor så som möbler, kläder och annat som normalt behöver inspektion bör du ge ut högupplösta bilder av de faktiska produkterna och, om möjligt, i olika vinklar.

Något som ökar trovärdigheten ännu mer om är om du har möjlighet att erbjuda videos av dina produkter i bruk.

Kundrecensioner

Ett av de enklaste sätten att generera innehåll för din e-handel är att låta dina kunder skriva egna recensioner om dina produkter. Skicka påminnelser till dem som har köpt objekt och fråga om de har möjlighet att dela med sig av sina tankar om produkten.

Du behöver inte kämpa lika hårt med innehåll när dina kunder kan skapar det åt dig. Du kan även slå ihop videoidén med detta och låta kunderna spela in sina egna videorecensioner.

Kundrecensioner är mångsidiga. Det unika innehållet ser bra för sökmotorer, kunderna får en bättre uppfattning om kvalitén på dina produkter och de får större förtroende för dig när de kan läsa andras recensioner. Du kan även använda deras feedback för att utveckla och förbättra dina erbjudanden.

FAQ

Det kan finnas allmänna frågor som din webbplats besökare frekvent frågar om. Detta kan gälla produkter, betalningsmetoder eller liknande. Istället för att ständigt behöva besvara dessa kan du samla de mest frekventa frågorna och ge dem mer djupgående svar i en FAQ-sida.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Besökarnas kommentarer

I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg. Läs mer i vår policy om kommentarer!
Entreprenör24 ansvarar inte för innehållet i kommentarerna.

Läs mer
  Douglas
Entreprenör24 tar en paus

Brev från Douglas Roos

  Foto: Carlos Aránguiz
Special: Dogge Doggelito vs Dogge Roos

De två entreprenörerna ger sina tips

  AP Photo/Manuel Blondeau
Bra sagt av Richard Branson

Kolla in superentreprenörens bästa citat

  Nanagyei
Planera, pynta och prata

Så planerar du ett lyckat företagsevent

  Flickr/Adrien Leaguy
Saker du inte ska ljuga om

Det du ska berätta för medarbetarna

  Jack Sommer, Laura Sommer, Craig Tann
Säljer sitt hus för Bitcoins

För 16 000 Bitcoins är lyxvillan din

  Mikaela Shiffrin
Många väljer att se OS på jobbet

Sänds på bästa arbetstid

  Jonas Ekströmer / SCANPIX
Så klarar ni vinterkräksperioden

Förbered företaget

  lonekalkylatorn
Veckans app: Lönekalkylatorn

Se din lön netto

  PatrickMcMullan.com
Åtta kvinnliga superentreprenörer

Inspireras av de som lyckats